Ще в середині минулого століття в Радянському Союзі з'явився незвичайний по конструкції та найдоступніший за ціною автомобіль - Запорожець.

У народі ЗАЗ — 965 відразу ж прозвали "горбатим" - за форму кузова. Примітно, що радянські конструктори не надто морочилися над дизайном і просто "злямзили" його у закордонних колег.

"Горбата" зовнішність була скопійована з італійського FIAT 600. До слова, це ніхто і не приховував.

Головна відмінність запорожців від усіх інших радянських легкових автомобілів - розташування двигуна позаду пасажирського салону.

Мало хто знає, але найперший Запорожець мав називатися "москвичем". Річ у тому, що авто в другій половині 1950-х років спроєктували конструктори Московського заводу малолітражних автомобілів.

Московським Заводом малолітражних автомобілів навіть вдалося випустити зразок, іменований "Москвичем-444". Він мав двигун від радянського мотоцикла "Урал", механічні склопідйомники та колеса на 13 дюймів.

З якихось причин радянська влада вирішила, що автопром потрібно розвивати в Україні, згодом виробництво нової моделі, що отримала офіційне позначення ЗАЗ-965, було організовано в Запоріжжі на заводі "Комунар". У серію ЗАЗ пішов в 1960 році.

Цікаво й те, що самі автомобілі збиралися на запорізькому заводі, а двигуни допрацьовувалися на Мелітопольському МеМЗ.

Що ще дуже цікаво - "Горбатий" Запорожець виявився єдиною моделлю ЗАЗа, на якій був шильдик з назвою машини. Відповідний напис прикрашав перед авто, причому був зроблений по-українськи, з м'яким знаком на кінці.

В кінці 1962 року конструктори взялися за модернізацію "серця" автомобіля, в результаті чого циліндри збільшилися до 72 мм, робочий об'єм – до 887 см3, а потужність – до 27 кінських сил.

Раніше "Нyser" писав про те, що у мережі на продаж виставили два унікальних пікапи на основі "Запорожця".

Також наш портал повідомляв, як виглядав "Вухатий" пожежний автомобіль на базі ЗАЗ-968.

Нагадуємо, у Києві помітили саморобний ВАЗ без даху.